Икона флора и лавра молитва

Содержание

Икона Флор и Лавр

Икона флора и лавра молитва

Икона святых великомучеников Флора и Лавра олицетворяет собой заступничество домашнего очага, семейного счастья и материального благополучия. Святой лик вмещает в себя чудесную иконописную историю, полностью раскрывающую всю картину их праведной жизни.

В народе безгрешных угодников Божьих Флора и Лавра считали небесными заступниками всех людей, чья работа так или иначе была связана с разведением лошадей.

Раньше христианский образ присутствовал в каждом доме, но со времи прекращения активного ведения сельского хозяйства память об Флоре и Лавре стала понемногу ослабевать.

Однако святые мученики зарекомендовали себя не только, как заступники всадников, конюхов и крестьян, их праведная жизнь вошла в историю становления христианской религии.

История Иконы Флор и Лавр

Священномученики Флор и Лавр жили в Византии, и являлись друг для друга братьями по крови. У них было схожее мировоззрение, они оба веровали в Господа и соблюдали все церковные устои. По профессии своей они являлись каменотесами, и учились ремеслу своему у православных верующих Прокола и Максима, которые и привили им любовь к Богу и веру в Христа.

Святые Флор и Лавр работали над сооружением храма для язычников, свои деньги отдавали неимущим, а сами предавались молитвам и постились. Как-то раз, небольшой камешек сорвался с крыши и ранил роговицу глаза сына Мамертина, одного из местных языческих жрецов.

Отец сильно разозлился, но братья, ныне святые, дали ему обещание, что помогут исцелить мальчика. Они полностью взяли раненого мальчика на свое попечение, приобщая к вере в Христе. Исцеление пришло, как только молодой юноша уверовал в истинного Бога.

Отец его, Мамертин не остался равнодушным и сам принял Господа, отказавшись от идолопоклонения.

Когда церковь была построена, Флор и Лавр собрали всех православных, разрушили всех идолов, воздвигнув крест, как символ христианства, возле церкви. Такая самодозволенность повергла местного правителя в ярость, его мысли очернились.

В ту же минуту он отдал приказ бросить в огонь Мамертина, с новообращенным сыном его и несколько сотен православных верующих. А для Флора и Лавра была уготована ужасная учесть. В то время, как подвижников веры предали огню, братьев захоронили заживо, бросив в огромную яму.

Не дрогнув, святые приняли смерть, как дар, отдав жизни за Сына Божьего Иисуса Христа.

Спустя много лет, мощи Святых Братьев были раскопаны и перемещены в столицу Византии. После обретения нетленных мощей прекратились нападки на скот, поэтому Флор и Лавр являются заступниками домашнего скота, в особенности лошадей.

Где сейчас находится лик святых

Иконописный сюжет, который открывается нам на святом образе Флора и Лавра можно встретить во многих церквях России и за рубежом. Пред ней молятся о защите домашнего быта, сохранении скота и материальных благах. Многие христиане почитают данную икону и хранят ее у себя дома, в качестве оберега.

День памяти Иконы

Раньше 31 августа (18 августа по старому стилю) люди отмечали всеми почитаемый праздник, получивший в народе горячую любовь и известность. В это время люди праздновали день памяти Флора и Лавра, которые прославлены были как заступники лошадей и скота. В это время все лошади освобождались от работы, их купали в озерах, а после в гриву заплетали атласные ленты.

В чем теперь помогает Икона Флор и Лавр

Икона великомучеников Флора и Лавра оберегает дом от врагов, ссор и напастей. Святые также помогают в поиске высокооплачиваемой работы и обретении материального достатка. Они сохраняют не только семейное благополучие, но и защищают домашний скот. Пред иконой православные люди молятся о разном. Мученики призваны для того, чтобы сберечь личное счастье, оградив от злых и лукавых людей.

Описание Иконы

На иконах традиционно изображены братья Флор и Лавр, обычно в окружении скота. Также на иконах, рядом с мучениками иконописцы изображают ангелов.

Большинство икон написаны в духе русской традиционной сказки, чтобы подчеркнуть народный дух братьев.

На некоторых иконах мы можем увидеть Флора и Лавра верхом на конях, так как именно для лошадей в большей степени братья являются покровителями.

Молитва перед святым образом 

«Великие мученики Флор и Лавр, укрыты под землей были, но вознесены на небеса Божие. Почтим память вашу в молитвах. Услышьте нас и не оставьте без внимания.

В молитвах своих просим у Вас защиту домов наших от врагов и нечестии всякой, избавьте нас в нужде в пище, воде и благ всех материальных. Да будет мир в стране нашей и на земле всей. Уберегите скот наш от болезней и смертей. Избавьте от злости, лжи и страданий.

Лишь Вам молимся, о, Святые Братия Флор и Лавр! Да воспеты и прославлены Вы будете нами во веки веков! Аминь!»

Православная вера возрождается, со времен гонения и истребления христианского народа. Именно когда культура вероисповедания набирает свою актуальность, значимость и почтение в жизни каждого верующего человека, силу обретают и иконы.

Пусть святой лик братьев Флора и Лавра станет личным заступником вашего семейного благополучия. Приобретите для себя данную икону и молитесь к помощи святых мучеников, покуда счастье не вернется в дом ваш. Мы желаем вам крепкой веры.

Будьте счастливы и не забывайте нажимать на кнопки и

Икона «Одигитрия», почитаемая как чудотворная, известна на Руси с древних времен. Православные христиане особенно ценят …

Матрона Московская — одна из любимых и почитаемых православными верующими святых. С самого рождения она …

Икона Господа Вседержителя является одним из важнейших символов у православных верующих. Знаменитый образ Иисуса Христа …

В православии есть множество икон, но некоторые почитаются верующими особенно сильно. Одной из таких икон …

Источник: https://dailyhoro.ru/article/ikona-flor-i-lavr/

Акафист святым мученикам Флору и Лавру

Икона флора и лавра молитва

И#збрaнную дв0ицу пресвётлую, хrтY спострaдавшую дaже до кр0ве, флHра пребlжeннагw и3 лavра всечтcнагw, въ пёснэхъ, вёрніи, почти1мъ дух0вныхъ и3, ћкw мlтвами си1хъ t бёдъ и3збавлsеми, бlгодaрственнw вопіeмъ, зовyще:

Рaдуйтесz, флHре и3 лavре, раS хrт0ва цвёти прекрaсніи.

Јкосъ №

ЃгGльстіи чи1ни ћкw слик0вники пріsша вы2, бlжeнніи м§ницы, є3гдA по стрaданіи своeмъ пrт0лу гDню предстaсте, во є4же со всёми, кр0вію ѓгнца б9іz запечатлёнными, взывaти nсaнна, сэдsщему на пrт0лэ. Мh же, брeнніи, на земли2, њ таков0й слaвэ вaшей дивsщесz, восхвалsемъ вы2 си1це:

Рaдуйтесz, хrтY послёдовавшіи вёрою: рaдуйтесz, кrтъ є3гw2, ћкw kрeмъ, взeмшіи.

Рaдуйтесz, кр0вію ѓгнца б9іz и3скуплeнніи: рaдуйтесz, и3 своеS кр0ве хrтA рaди не пощадёвшіи.

Рaдуйтесz, смeртію крaсною хrт0ви спогрeбшіисz: рaдуйтесz, жи1зни и3ст0чникъ њбрётшіи.

Рaдуйтесz, пyть ќзкій, приск0рбный прошeдшіи: рaдуйтесz, ћкw tверз0шасz вaмъ рaйскіz двє1ри.

Рaдуйтесz, флHре и3 лavре, раS хrт0ва цвёти прекрaсніи.

Кондaкъ в7

Ви1дz ще, ћкw мн0га мздA на нбcёхъ данA с™hмъ страстотeрпцємъ, потщи1мсz, вёрніи, тёхъ житJе земн0е прилeжнw разсмотрёвше, t сегw2 научи1тисz, коли1ко м0жетъ вёра, дэsньми споспэшествyема, кaкw воздвизaетъ t земнhхъ къ нбcнымъ и3 кaкw научaетъ взывaти бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ в7

Рaзумъ бжcтвенный њзари2 вы2, флHре и3 лavре, є3гдA бlгочeстіz храни1тели пр0клъ и3 маxjмъ не т0кмw каменосёчнэй хи1трости вы2 научи1ша, но и3 на кaмени вёры хrт0вой д0брэ ўтверди1ша, на нeмже несокруши1ми дaже до концA пребhсте, трудолю1бнw гDеви раб0тающе, сегw2 рaди ўбlжaемъ вы2, зовyще.

Рaдуйтесz, въ трудёхъ t ю4ности воспитaнніи: рaдуйтесz, хrтY себЁ поработи1вшіи.

Рaдуйтесz, лёность далeчэ tгнaвшіи: рaдуйтесz, дaнный вaмъ талaнтъ мн0гw ўсугyбившіи.

Рaдуйтесz, рaбства пл0ти и3збёгшіи: рaдуйтесz, дyхомъ гDеви раб0тавшіи.

Рaдуйтесz, трудолю1бцєвъ ўдобрeніе: рaдуйтесz, лэни1выхъ ўкорeніе.

Рaдуйтесz, флHре и3 лavре, раS хrт0ва цвёти прекрaсніи.

Кондaкъ G

Си1ла вhшнzгw подви1же прави1телz страны2 нёкіz призвaти дёлателей с™hхъ ко ўстроeнію хрaма јдwльскагw, кaпищу бо семY соoружaему бhвшу, и3нhй хрaмъ нерукотворeнный созидaшесz: лю1діе страны2 тоS, флHра и3 лavра пр0повэдію научeнніи, и4стиннагw бGа познaша и3 томY є3ди1ному пёти навык0ша: Ґллилyіа.

Јкосъ G

И$муще твeрдую вёру въ сердцaхъ свои1хъ, небоsзненнw tыд0ша бGон0сніи брaтіz во и4ну странY на дёланіе чyждое, и3, по мaлэ врeмени, въ трyдъ ґпcлwвъ њбрати1сz дёланіе и5хъ: лю1діе, во тмЁ и3 сёни смeртнэй сэдsщіи, свётомъ є3ђліz њзари1шасz, є4же каменосёчцы бGомyдріи съ соб0ю принес0ша. Сегw2 рaди воспоeмъ си1хъ, зовyще:

Рaдуйтесz, kзhкwвъ просвэти1тели: рaдуйтесz, ґпcлwвъ подражaтели.

Рaдуйтесz, є3ђліz хrт0ва провозвёстницы: рaдуйтесz, на ни1вэ неwрaннэй гDни раб0тницы.

Рaдуйтесz, въ лю1дэхъ тsжцэхъ гDа восхвали1вшіи: рaдуйтесz, во kзhцэхъ слaву є3гw2 возвэсти1вшіи.

Рaдуйтесz, цRкве прекрaсное прозzбeніе: рaдуйтесz, нбcныхъ садHвъ лэторaсленное ўкрaшеніе.

Рaдуйтесz, флHре и3 лavре, раS хrт0ва цвёти прекрaсніи.

Кондaкъ д7

Бyрю ѕл0бы неи1стовыz воздви1же на вы2 мемертjнъ, јдwльскій жрeцъ, є3гдA сhну є3гw2, на дёланіе вaше неoпaснw взирaвшу, џко кaменцємъ, внезaпу tт0ргшимсz, и3збодeсz, и3 хулы2 мн0ги tрыгaху на вы2, дёлателіе неѕл0бивіи, ўстA є3щE не вёдэвшагw пёти: Ґллилyіа.

Јкосъ д7

Слhшавше хулeніz мн0га и3 пристрaшіz свирёпа мемертjна њѕл0бленнагw, без8 стрaха пріsша сіS кр0тцэ флHръ же и3 лavръ и3, сострaданіz и3сп0лнени бhвше, вeліе дерзновeніе вёры проzви1ша, є3гдA џтрока ўрaнена цёла и3 здрaва nтцY предпостaвити nбэщaша: мh же, таковэй вёрэ, кр0тости и3 ўповaнію с™hхъ дивsщесz, воспоeмъ и4мъ тaкw.

Рaдуйтесz, равноaгGльныz кр0тости воплощeніе: рaдуйтесz, вeліz вёры и3справлeніе.

Рaдуйтесz, ѕлосл0вzщагw вы2 бlгослови1вшіи: рaдуйтесz, кленsщему вaсъ бlготвори1вшіи.

Рaдуйтесz, на бGа, пом0щника и3 защи1тника, ўповaвшіи: рaдуйтесz, прибёжище и3 ўтверждeніе въ бз7Ё полагaвшіи.

Рaдуйтесz, въ неѕл0біи пред8 гDемъ ходи1вшіи: рaдуйтесz, во ўповaніи на негw2 николи1же и3знем0гшіи.

Рaдуйтесz, флHре и3 лavре, раS хrт0ва цвёти прекрaсніи.

Кондaкъ є7

БGотє1чныz ѕвBзды kви1стесz, с™jи, ю4ноше томY, є3мyже ўл0мкомъ кaмене џко пл0тское и3збодeнw бhсть: вaсъ бо держaйсz, не т0кмw t рaны и3сцэлE, но и3 nчесы2 дух0вными прозрЁ, проповёданіемъ вaшимъ научeнъ, и4стиннагw бGа познA и3 томY въ рaдости возопи2: Ґллилyіа.

Јкосъ є7

Ви1дz чyдо вeліе, въ сhнэ kвлeнное, и3 nтeцъ є3гw2 мемертjнъ є3мY спослёдова, јдwльскую прeлесть tвeргъ, бGа и4стинна, ћкw же и3 сhнъ, познA и3 по и3сповёданіи д0брэмъ дв0ице преслaвныхъ м§никъ спострaда, ю4же и3 мы2 нhнэ воспэвaемъ, зовyще:

Рaдуйтесz, чудотв0рцы преди1вніи: рaдуйтесz, врачeве дух0вніи.

Рaдуйтесz, јдwльскую прeлесть чудесы2 ниспровeргшіи: рaдуйтесz, неразyмныхъ дyши свётомъ вёры њзари1вшіи.

Рaдуйтесz, јдwльскагw жрецA t їдwлобёсіz tврати1вшіи и3 хrтY сочетaвшіи: рaдуйтесz, и3 сhна є3гw2 и3з8 врaжескихъ сётей и3звлeкшіи.

Рaдуйтесz, дeмонwвъ њгорчeніе: рaдуйтесz, ѓгGлwвъ рaдованіе.

Рaдуйтесz, флHре и3 лavре, раS хrт0ва цвёти прекрaсніи.

Кондaкъ ѕ7

Проповёдницы любвE и4стинныz kви1шасz с™jи м§ницы, є3гдA при дёланіи своeмъ цёну, за трyдъ взeмлемую, ни1щимъ раздавaху и3, ѓлчущихъ дов0льнw питaюще, сaми въ постЁ и3 лишeніи не сeтующе пребывaху, б0дрственнэ воспэвaюще бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ ѕ7

ВозсіS свётъ неизречeнныz слaвы нбcныz и3 њзари2 хрaмъ, рукaми флHра и3 лavра создaнный, и3 не ћкw јдwлwвъ вмэсти1лище, но во слaву и4мени ї}сA хrтA њсщ7eнный, лю1діе же, свётъ т0й ви1дэвше, вс‰ кумjры јдwльскіz, длz хрaма тогw2 ўгот0ванныz, сокрyшше, храмоздaтелємъ взывaху си1це:

Рaдуйтесz, свётомъ бGоразyміz нaсъ њзари1вшіи: рaдуйтесz, мрaкъ їдwлослужeніz разсёzвшіи.

Рaдуйтесz, t њбдержaщіz прeлести ны2 свободи1вшіи: рaдуйтесz, пyть жи1зни и4стинныz нaмъ показaвшіи.

Рaдуйтесz, ћкw бlгоухaніz чтcнaгw цRковь и3сп0лнисте: рaдуйтесz, ћкw ѕлосмрaдіе врaжіе далeчэ tгнaсте.

Рaдуйтесz, бёсwвъ дерзновeнное поражeніе: рaдуйтесz, бGу крaсное присвоeніе.

Рaдуйтесz, флHре и3 лavре, раS хrт0ва цвёти прекрaсніи.

Кондaкъ з7

Хотsщимъ брaтіzмъ с™ы6мъ по скончaніи дёланіz, на нeже звaни бhша, ми1рнw во сво‰ thти, возбрaни и4мъ работодaвецъ жест0кій: свzзaвъ бо и5хъ и3 би1въ, ћкw ѕлодBи къ прави1телю лmкіHну tведE, занE хrтA ћкw бGа и3сповёдаху и3 лю1ди научи1ша взывaти є3мY: Ґллилyіа.

Јкосъ з7

НHваz и3 лю6таz мучє1ніz ўгот0ва вaмъ, страстотeрпцы с™jи, прави1тель, є3гдA возврати1стесz свsзанніи и3 р†ны за хrтA пріи1мшіи во странY свою2, твeрдости же вёры вaшеz tню1дь не поколебA, мh же, терпёніе вaше ўбlжaюще, взывaемъ къ вaмъ си1це.

Рaдуйтесz, хrт0ви спотерпёвшіи: рaдуйтесz, съ ни1мъ и3 воцари1вшіисz.

Рaдуйтесz, въ терпёніи дyши в†ша стzжaвшіи: рaдуйтесz, nбэтовaніе, є4же на нб7сёхъ, пріи1мшіи.

Рaдуйтесz, на начaльника вёры и3 соверши1телz, гDа ї}сA, взирaвшіи: рaдуйтесz, на предлежaвшій вaмъ п0двигъ д0брэ востeкшіи.

Рaдуйтесz, малодyшныхъ њбодрeніе: рaдуйтесz, стрaждущихъ ўтэшeніе.

Рaдуйтесz, флHре и3 лavре, раS хrт0ва цвёти прекрaсніи.

Кондaкъ }

Стрaнную и3 ўжaсную смeрть и3зwбрёте людск0е жестокосeрдіе кротчaйшимъ брaтіzмъ флHру и3 лavру: въ кладенeцъ бо безв0дный ввержeни и3 землeю въ нeмъ посhпани бhша: тaкw мнsху нечести1віи заглуши1ти с™hхъ глaсъ, къ бGу вопію1щихъ: Ґллилyіа.

Јкосъ }

Вeсь мjръ не бЁ дост0инъ вaсъ, м§ницы с™jи: вh бо, на земли2 себЁ мёста не њбрётше, въ нбcнаz пресели1вшесz и3 ћкw и4стинніи грaждане тaмw nтeчествіе снискaвше, непрестaнными бlгохвалeніи цRю2 своемY и3 гDу слyжите: восхвaлимъ ќбw и3 мы2 си1хъ бGохвалsщихъ похвалє1ніи сицевhми.

Рaдуйтесz, њ земнhхъ небрeгшіи: рaдуйтесz, на нбcнаz ќмъ св0й впери1вшіи.

Рaдуйтесz, н0щь житіS земнaгw д0брэ прешeдшіи: рaдуйтесz, днE невечeрнzгw цrтва хrт0ва дости1гшіи.

Рaдуйтесz, ћкw ѕлaто, въ горни1лэ мучeній и3скушeнніи: рaдуйтесz, ћкw всепл0діе жeртвенное бGомъ пріsтіи.

Рaдуйтесz, пред8 лицeмъ чlвёческимъ мyки пріsвшіи: рaдуйтесz, ћкw ўповaніе вaше безсмeртіz и3сп0лненw.

Рaдуйтесz, флHре и3 лavре, раS хrт0ва цвёти прекрaсніи.

Кондaкъ f7

Всsкъ, и4же и3сповёсть мS пред8 чlвёки, и3сповёмъ є3гw2 и3 ѓзъ пред8 nц7eмъ мои1мъ, речE гDь: по гDню семY словеси2 и3 вы2, страстотeрпцы флHре и3 лavре, ћкw д0бліи хrт0ви и3сповёдницы, пред8 nц7eмъ нбcнымъ прослaвлени є4сте и3 со всёми с™hми вhну зовeте с™ёй трbцэ: Ґллилyіа.

Јкосъ f7

Вэтjйство мjра сегw2 не м0жетъ и3зрещи2 вели1чіе п0двига страстотeрпцєвъ с™hхъ, ћкоже и3 премyдрость вёка сегw2 сл0ва кrтнагw вмэсти1ти никaкоже м0жетъ: мh же, смирeнніи, бyйствомъ пр0повэди њ распsтомъ сп7сaеми, флHра и3 лavра, ћкw себЁ самёхъ tвeргшихсz и3 дyши сво‰ хrтA рaди tщети1вшихъ, несумнeннw прославлsемъ, зовyще къ ни1мъ тaкw.

Рaдуйтесz, хrтA пред8 чlвёки и3сповёдавшіи: рaдуйтесz, ћкw и3 сaмъ гDь и3сповёсть вы2 пред8 ѓгGлы б9іи.

Рaдуйтесz, стрaсти гDа ї}сA хrтA не ўстыдёвшіисz: рaдуйтесz, рaди бlговёстіz хrт0ва пострaдавшіи.

Рaдуйтесz, ћкw п0двигъ крёпокъ подадE вaмъ гDь: рaдуйтесz, ћкw и3 рaзумъ с™ъ дадeсz вaмъ t вhшнzгw.

Рaдуйтесz, ћкw и4скры по стeблію на нб7о востeкшіи: рaдуйтесz, во врeмz посэщeніz вaшегw д0брэ возсіsвшіи.

Рaдуйтесz, флHре и3 лavре, раS хrт0ва цвёти прекрaсніи.

Кондaкъ ‹

Сп7сeнію нaшему ходaтаи м0лимъ вaсъ бhти, с™jи м§ницы, д0брэ стрaдавшіи и3 вэнчaвшіисz, и3 тогw2 рaди бLть пріи1мшіи: њ нaсъ моли1тесz, да, и3збaвльшесz t сyетныz раб0ты врaжіz, бlгодaрственнw вопіeмъ бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ ‹

Стёнъ кaменныхъ здaтели и3ногдA бhвше, вёры же твeрдостію, многоразли1чныхъ мyкъ и3 лю1тыz смeрти за хrтA претерпёніемъ вeліе дерзновeніе ў негw2 снискaвше, м0лzтсz нhнэ њ чтyщихъ пaмzть и5хъ вёрнw, и3 въ бёдахъ многоразли1чныхъ и3 напaстэхъ њсэнsютъ надeжнw пою1щихъ и4мъ си1це.

Рaдуйтесz, цRкве хrт0вы ст0лпи непоколеби1міи: рaдуйтесz, вёры хrтіaнскіz њграждeніе твeрдое.

Рaдуйтесz, въ вёрэ колeблемымъ ўтверждeніе крёпкое: рaдуйтесz, въ м0ри напaстей ги1бнущимъ пристaнище надeжное.

Рaдуйтесz, фіaли ѕлатjи, fmміaма мlтвъ и3сп0лненніи: рaдуйтесz, смрaдныz стрaсти далeчэ t нaсъ прогонsющіи.

Рaдуйтесz, тeпліи къ бGу мlтвенницы: рaдуйтесz, преи1стинніи ходaтаи.

Рaдуйтесz, флHре и3 лavре, раS хrт0ва цвёти прекрaсніи.

Кондaкъ №i

Пёніе неум0лчнw и3 ли1ки свётлы и3сп0лниша цaрскій грaдъ, є3гдA по њбрётеніи принесeни и3 чтcо пол0жени въ нeмъ бhша многоцэлeбніи м0щи вaша, с™jи м§ницы флHре и3 лavре, t ни1хже мн0ги цэльбY чyдну пріи1мше, бlгодaрнw поsху бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ №i

Свётомъ невещeственнымъ њблистaеми, въ селeніихъ с™hхъ водворsеми и3 рaдости неизречeнныz и3сполнsеми, ликyете нhнэ со ѓгGлы свётло, м§ницы гDни: њсвэти1те и3 нaсъ, мрaкомъ суeтствій покрывaемыхъ, ѕл0бою мjра сегw2 њѕлоблsемыхъ и3 є3ди1ну т0кмw tрaду и3мyщихъ, є4же къ вaмъ прибэгaти и3 си1це вы2 воспэвaти.

Рaдуйтесz, мглY прeлести разгнaвшіи: рaдуйтесz, безб0жіz н0щь њсвэти1вшіи.

Рaдуйтесz, ненави1дэніемъ непрвdнымъ возненави1дэнніи на земли2: рaдуйтесz, въ рaдость гDа вшeдшіи на нб7си2.

Рaдуйтесz, скорбьми2 мн0гими жив0тъ вёчный наслёдствовавшіи: рaдуйтесz, въ ск0рбэхъ и3 тэснотaхъ сyщимъ ўтэшeніе t д¦а с™а просsщіи.

Рaдуйтесz, ѕвBзды, блистaніz терпёніz и3спущaющіz: рaдуйтесz, свэти6ла, вёрныхъ дyши просвэщaющіz.

Рaдуйтесz, флHре и3 лavре, раS хrт0ва цвёти прекрaсніи.

Кондaкъ в7i

БLть вели1ка данA є4сть t вhшнzгw вaмъ, д0бліи страдaльцы, ћкw пришeдшимъ t ск0рби вели1кіz и3 њкропи1вшимъ въ кр0ви ѓгнчей ри6зы сво‰: сегw2 рaди со всёми с™hми пrт0лу б9ію предстои1те, вhну зовyще: Ґллилyіа.

Јкосъ в7i

Пою1ще вы2 (во хрaмэ вaшемъ), хвaлимъ вaсъ, флHре и3 лavре, ћкw бlгочeстіz м§ники, въ трудёхъ t ю4ности пребhвшіz, вёру въ трbцу нераздёльную соблю1дшіz и3 ко хrтY побёднw tшeдшіz, є3мy же нhнэ предстоsще, не забyдите зовyщихъ къ вaмъ си1це.

Рaдуйтесz, цRS нбcнагw в0ини и3зрsдніи: рaдуйтесz, вэнцы2 побёдными д0брэ вэнчaнніи.

Рaдуйтесz, кaмєніе многоцBнныz въ сокр0вищахъ вLки нбcнагw: рaдуйтесz, богaтство неиждивaемое цRкве, на земли2 вои1нствующіz.

Рaдуйтесz, з0дчіи, хрaмъ д¦а бжcтвеннагw въ себЁ самёхъ kви1вшіи: рaдуйтесz, здaтели, на недви1жимэмъ кaмени вёры дyши мн0гихъ ўтверди1вшіи.

Рaдуйтесz, блистaніемъ нбcнымъ нhнэ њсіzвaеміи: рaдуйтесz, сyмракъ мhслей тsжкихъ t нaсъ прогонsющіи.

Рaдуйтесz, флHре и3 лavре, раS хrт0ва цвёти прекрaсніи.

Кондaкъ Gi

Q преслaвнаz м§никъ дв0ице флHре и3 лavре, самобрaтное є3динeніе, трbцэ с™ёй чтcое похвaленіе. Нhнэшнее пріи1мши нaше пёніе, моли1те гDа за ны2, да и3збaвитъ нaсъ t всsкихъ бёдъ и3 ск0рбей, даровaвъ же нaмъ до концA пребывaніе во с™ёй цRкви своeй, да спод0битъ по кончи1нэ и3 послёднэмъ судЁ съ вaми и3 со всёми с™hми воспэвaти бGу: Ґллилyіа.

Сeй кондaкъ чтeтсz три1жды. И# пaки јкосъ №-й: ЃгGльстіи чи1ни: И# кондaкъ №-й: И#збрaнную дв0ицу пресвётлую.

Мlтва

Прехвaльніи м§ницы флHре и3 лavре, вaсъ не землS потаи1ла є4сть, но нб7о пріsтъ вы2, во є4же бhти вaмъ мlтвенники и3 предстaтли њ чтyщихъ съ люб0вію чтcную пaмzть вaшу.

Моли1тесz же за ны2, трудолю1бцы неѕл0бивіи, да подви1гнетъ гDь и3 нaсъ, въ трудёхъ и3 ўтэснeніи сyщихъ, къ дёланію зaповэдей є3гw2, да не т0кмw њ пи1щи и3 питіи2, но и3 њ є4же кaкw ўгоди1ти гDеви попечeмсz: споболи1те печaлємъ и3 воздыхaніемъ нaшимъ, и3 да не њѕл0бzтсz до концA дyши н†ша, но да возгорsтсz люб0вію дрyгъ ко дрyгу, да пребyдемъ въ ми1рэ и3 є3диномhсліи, ћкоже и3 вы2, самобрaтніи бlжeнніи. Наипaче же ўтверди1те ны2 въ вёрэ с™ёй и3 прaвэй, ю4же и4муще въ сердцaмъ нaшихъ, не ўстраши1мсz въ поношeніи и3 ўни1женіи и3 всsкихъ њбстоsніихъ, и4миже њдержи1ми є4смы, но, ћкw и3спытaніе си1лы вёры нaшеz съ бlгодарeніемъ сіе пріи1мше, д0брое и3сповёданіе соблюдёмъ, въ нeмже и3 прейдёмъ t ю3д0ли сeй въ вёчное цrтвіе гDа нaшегw, є3мyже слaва и3 держaва во вёки вэкHвъ. Ґми1нь.

Источник: https://akafistnik.ru/akafisty-svyatym/akafist-svyatym-muchenikam-floru-i-lavru

Чудо о флоре и лавре

Икона флора и лавра молитва

В день памяти святых мучеников Флора и Лавра мы начинаем публикацию глав из книги Александра Трофимова
«Чудо о флоре и лавре. Храм во имя святых мучеников Флора и Лавра, что в Старом Яму»

***

ЯМСКАЯ ТРОЙКА

Эй, пошел, ямщик!… – Нет мочи:
Коням, барин, тяжело;
Вьюга мне слипает очи;
Все дороги занесло…
А. С. Пушкин

Если выехать из Москвы в сторону аэропорта Домодедово и свернуть вскоре направо, то попадаешь на современное начало Каширского шоссе. Узкое, перегруженное транспортом, оно на своем пути дробит селенья, а из села Ям образует несколько островков, обтекаемых вновь построенными магистралями и «старицей» – прежним Каширским трактом.

СЕЛО ЯМ НА БЕРЕГУ РЕКИ ПАХРЫ

В само село дорога с трудом протискивается узким мостом через реку Пахру. Мост для машин не рассчитывался. В 1926 году, когда его строили, основным транспортным средством была лошадь.

С лошадью связана и история села, история сельского храма во имя святых мучеников Флора и Лавра, история дороги…

Храм был воздвигнут ямщиками в честь небесных покровителей коней – святых мучеников Флора и Лавра. Первые документальные сведения о нем относятся к 1627 году. Храм имеет долгую и насыщенную событиями историю, о которой и повествуют предлагаемые вниманию читателя главы книги.

Святые мученики флор и лавр – небесные покровители храма

Часть 1. Житие святых мучеников Флора и ЛавраЧасть 2. Древнерусский иконописный сюжет «Чудо о Флоре и Лавре» и образ коняЧасть 3. Служение святых мучеников Флора и Лавра Русской землеЧасть 4. Ямская гоньба на РусиЧасть 5. «Век иной – иные кони…»

Часть 6. Акафист святым мученикам Флору и Лавру

ЖИТИЕ СВЯТЫХ МУЧЕНИКОВ ФЛОРА И ЛАВРА

ИКОНА СВВ. МУЧ. ФЛОРА И ЛАВРА

Два светильника явистеся мысленней тверди, Церковь священно украшающе, и всю просвещаете светло тварь присно чудотворении страстотерпцы, вопиюще: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.
(Канон святым мученикам)

Православная Церковь празднует память святых мучеников Флора и Лавра 18/31 августа.

Свой подвиг они совершили во II веке. Флор и Лавр были родными братьями не только по плоти, но и по духу, так как единодушно веровали во Христа и угождали Ему добрыми делами.

Сначала они жили в Византии, затем переселились в Иллирию (ныне земли бывшей Югославии: Сербия, Босния, Герцеговина и другие страны Балкан).

От христиан Прокла и Максима братья научились ремеслу каменотесов и стали в этом ремесле искуснейшими в Иллирии. От Прокла и Максима святые братья научились и богоугодной жизни.

ИЛЛИРИЯ. АПОЛЛОНИЯ. ОДЕОН

Благочестивые учителя Флора и Лавра были преданы смерти за веру во Христа, а спустя некоторое время вслед за ними и святые братья унаследовали мученические венцы. Это произошло так.

Когда правитель соседней области обратился к правителю Иллирии Ликиону с просьбой прислать ему искусных каменщиков для постройки языческого храма, тот отправил на помощь Флора и Лавра, как лучших знатоков строительного дела.

Сооружая храм, братья раздавали бедным плату, получаемую за свой труд, и при этом учили людей основам христианской веры. Они проповедовали язычникам Истинного Бога, кормили голодных и бедных, ночами молились о просвещении людей.

Святые братья обратили ко Христу множество людей, среди которых был и языческий жрец со своим сыном.

КАРТА ИЛЛИРИИ

Однажды, когда святые Флор и Лавр тесали камень, к ним подошел юный сын жреца и, став близко, смотрел на их работу. Вдруг от камня отскочил осколок, ударил юношу в глаз и выбил его.

На крик раненого прибежал его отец, языческий жрец по имени Мемертин. Видя, что лицо сына окровавлено и глаз выпал, Мемертин бросился было на работников, чтобы побить их. Но бывшие здесь другие рабочие удержали его, удостоверяя, что святые братья невиновны.

Флор и Лавр пообещали разгневанному отцу, что его сын получит исцеление.

СВВ. МУЧ. ФЛОР И ЛАВР. ИКОНА. ХОЛМОГОРЫ. XVII в.

Они взяли юношу на ночь к себе в дом, наставили вере во Христа и сказали ему: «Если будешь всем сердцем веровать в Того Бога, о Котором мы возвещаем тебе, то глаз твой скоро будет здоров».

Юноша ответил: «Если глаз мой станет таким же, как и прежде, то я уверую в вашего Бога и буду чтить Его. Без сомнения, больше надлежит веровать в Того Бога, Который исцеляет больных и возвращает зрение слепым, нежели в тех богов, которые не только больных не исцеляют, но и здоровых делают больными».

При этом юноша рассказал святым о таком случае: «Есть,– сказал он,– среди наших жрецов один жрец по имени Ерм. Когда несколько лет назад хотели поставить его в жреческое звание, то привели к изображению Зевса, чтобы возложить руку идола на его голову. Такой обряд существует у нас при поставлении в жрецы.

Он состоит в том, что руку Зевса, приделанную к плечам и движущуюся в суставе, жрецы при помощи серебряной цепи поднимают вверх, а потом опускают на голову поставляемого.

Когда эту руку спускали на главу Ерма, то серебряная цепь случайно выскользнула из рук державших ее, и рука, упав на лицо Ерма, ободрала его ногтями вплоть до костей, так что до сего дня издалека видны зубы его. И ни один бог не оказал ему помощи, напротив, ему делается все хуже».

СВЯТЫЕ МУЧЕНИКИ ФЛОР И ЛАВР. ИКОНА. XVII в.

Святые Флор и Лавр со слезами начали молиться Богу о том, чтобы Он исцелил юношу и просветил не только его телесный глаз, но и душевные его очи.

После усердной молитвы братья осенили больной глаз юноши крестным знамением, и глаз немедленно зажил и так же хорошо видел, как и прежде.

Вследствие такого чуда уверовал во Христа не только исцеленный юноша, но и отец его.

После этого Флор и Лавр, получая в своей работе помощь от Ангела Божия, в короткое время окончили постройку храма, но не оставили его для жилища идолов, а освятили его для прославления пресвятого имени Иисуса Христа. Они поставили в храме к востоку честной крест, собрали до трехсот человек, уверовавших по их проповеди, и совершили всенощную молитву, прославляя Христа.

Во время молитвы сошел свыше свет неизреченной небесной славы и наполнил храм дивным сиянием. По окончании всенощной молитвы все бывшие в храме отправились к стоявшему неподалеку зданию, в котором находились приготовленные для нового храма идолы, и, обвязав шеи этих идолов своими поясами, вытащили из здания и разбили их на мелкие части.

ИЛЛИРИЯ. ДВОРЕЦ ИМПЕРАТОРА ДИОКЛЕТИАНА

Узнав о случившемся, правитель велел взять братьев и всех, кто был с ними, в том числе Мемертина с сыном. Всех их приговорили к сожжению, а самих Флора и Лавра отослали к правителю Иллирии Ликиону.

Ликион обстоятельно расспросил их обо всем и, узнав, что они христиане и остаются непоколебимыми в своей вере, велел сбросить их в глубокий колодец и засыпать землей живых. Через много лет нетленные мощи святых братьев были обретены и перенесены в Константинополь. Господь даровал им великую целебную силу.

В 1200 году их видел новгородский паломник Антоний, около 1300 года главы мучеников в монастыре Вседержителя видел Стефан Новгородец.

Церковь так воспела подвиг мучеников:

«Зодчии показастеся духовнии, наздаете верою благочестивых души, Божественною благодатию на камени веры, и, себе сами совершивше храм священ Честныя Троицы, твердо пострадаете. Тем и исцеления источаете верою к вам притекающим, и страсти отгоняете, страстоносцы самобратнии. Молите Христа Бога грехов оставление подати чтущим любовию святую память вашу» (седален святым мученикам).

В Минее за август сказано, что на Руси святых мучеников Флора и Лавра почитают как покровителей домашнего скота. Это почитание возникло еще в древние времена, и по всей Русской земле торжественно праздновался день памяти этих святых.

СВВ. МУЧЕНИКИ ФЛОР И ЛАВР. ФРАГМЕНТ ИКОНЫ ИЗ ПОКРОВСКОЙ ЦЕРКВИ В КИЖАХ

Со времен Древней Руси дошло такое сказание. На второй день третьего Спаса* пахал мужик землю, чтобы посеять озимую рожь. Лошадь заартачилась и остановилась. Принялся мужик хлестать ее кнутом, а потом стал изо всех сил колотить палкой. Лошадь пала на колени и заржала.

Хозяин осыпал ее бранью и пригрозил вспахать на ней целую десятину в один день. Вдруг откуда ни возьмись два странника с посохами. «За что ты бьешь лошадь? – спрашивают они мужика,– ведь ты ответишь за нее Богу, всякая животина на счету у Бога, а лошадь сама умеет Ему молиться.

У вас, вот, на каждой неделе полагается для отдыха праздник, а у коня твоего круглый год нет ни единого праздника. Завтра наш день – Флора и Лавра: вот мы и пришли заступиться и посоветовать свести твою лошадь к церкви; и соседям то же наказать, если хотят, чтобы лошади их были здоровы и в работе крепки и охотливы. Мы приставлены к лошадям на защиту.

Бог велел нам быть их заступниками и ходатаями перед Ним».Это сказание свидетельствует о древнем происхождении и повсеместном чествовании дня святых Флора и Лавра на всем пространстве Русской земли.

* Третьим Спасом на Руси называют день Перенесения из Едессы в Константинополь Нерукотворенного образа Господа Иисуса Христа, который празднуется 16/29 августа.

СВЯТЫЕ МУЧЕНИКИ ФЛОР И ЛАВР. ФРЕСКА ЦЕРКВИ РОЖДЕСТВА БОГОРОДИЦЫ АНТОНИЕВА МОНАСТЫРЯ В НОВГОРОДЕ. 1125 г.

По устному преданию, сохранившемуся в Новгородской земле, с открытием мощей святых мучеников Флора и Лавра прекратился падеж скота.

Тогда и началось почитание святых как покровителей лошадей. Это почитание, возможно, пришло на Русь с Балкан – родины святых братьев.

Именно там возникло предание о том, что мученики Флор и Лавр были обучены Архангелом Михаилом искусству управлять лошадьми.

В древних иконописных подлинниках Руси дается наставление, что святые Флор и Лавр должны быть написаны с конями, которым они покровительствуют. И до сего дня во многих храмах и музеях России сохранились прекрасные иконы святых Флора и Лавра с изображением лошадей. Наибольшее распространение получил сюжет «Чудо о Флоре и Лавре».

ДРЕВНЕРУССКИЙ ИКОНОПИСНЫЙ СЮЖЕТ «Чудо о флоре и лавре» И ОБРАЗ КОНЯ

Чудо о флоре и лавре. ИКОНА XV в.Иконописный сюжет «Чудо о Флоре и Лавре» возник на Руси в XIV веке и неизвестен ни в одном из православных народов. Этот образ говорит о духовном мире, о домостроительстве Божием больше, чем многие тома сочинений.

Это образ-пророчество, в нем сокрыта некая тайна, тайна души русского народа, тайна его духовного подвига и назначение в судьбах других народов земли.

Иконописцы Древней Руси богословствовали в красках, раскрывая через видимые образы тайны духовного мира.

Образ святых мучеников Флора и Лавра – из числа таких откровений древних иконописцев. Князь Е.

Трубецкой так пишет о сюжете «Чуда о Флоре и Лавре»: «Когда мы видим этих святых среди многоцветного табуна, коней, играющих и скачущих, может показаться, что в этой жизнерадостной картине мы имеем посредствующую ступень между иконописным и сказочным стилем.

И это в особенности потому, что именно Флор и Лавр более чем какие-либо святые сохранили народный русский, даже прямо крестьянский облик; но и они, властвуя над конями, сами, в свою очередь, имеют своего руководящего Ангела, изображаемого на иконе… Не остается никакого сомнения в том, что они не самостоятельные носители силы небесной, а только милостивые ходатаи о нуждах земледельца, потерявшего или боявшегося потерять свое главное богатство – лошадь».

Прежде чем обратиться к иконописному сюжету, вспомним о символике образа коня в Священном Писании и во взглядах на мир древних народов земли.

Мы называем животных братиями нашими меньшими. И действительно, во всей мировой истории люди и животные связаны братскими узами, помогают друг другу.

Христос ссылался на заботу людей о своих животных в день субботний и этим оправдывал исцеление больных в субботу.

Чувство ответственности за благополучие животных замечательно выражено в Книге Притчей: «Праведный печется и о жизни скота своего» (Притч. 12, 10).

Слово «конь» – индоевропейского происхождения. Индоевропейцев объединяли общий язык, близкие личные имена, общие божества, ритуалы, священные гимны, представления о мире.

У индоевропейцев, обитавших в древние времена в южнорусских степях, на юго-востоке Европы и северо-востоке Передней Азии, ведущей отраслью в хозяйственной жизни было коневодство, проводились конные состязания.

Индоевропейцы первыми из народов земли приручили лошадь, и не случайно конь стал главным культовым животным в религиозной жизни. Они же изобрели колесницу, что способствовало распространению индоевропейцев по европейскому и азиатскому материку вплоть до Индостана.

В русский язык слово «лошадь» пришло поздно, лет 700–800 назад, из тюркских языков: конь в тюркских языках – «алаш». У славян сначала отпала буква «а», а затем «лаш» првратилось в «лошадь».

В представлениях большинства древних народов конь олицетворял солнце и был посвящен ему.

Общим для индоевропейских народов является образ бога солнца на боевой колеснице, запряженной конями, причем само солнце представляется в виде колеса.

Кони символизируют одновременно жизнь и смерть, бег времени и вселенную, плодородие и власть, солнце и небо. Кони – воплощение жизненной силы и красоты, ассоциировались также с силами стихий – огнем, ветром, волнами, текущей водой.

КРАСНЫЙ ПАХАРЬ. ХУД. ИВАН ГОЛИКОВ

И в русских сказках недаром говорится об огнедышащих конях. И конечно, это огонь небесный. В России фигурки лошадей часто окрашивали в красный цвет – цвет восходящего солнца. Развевающаяся грива скачущего коня напоминает пламя костра.

Белый конь всегда связан с огнем, с солнцем, светом, жизнью и духовным просветлением. Существует присловье: «У кого не было белого коня, тот не знает и истинного добра». Символика коня простирается от света к тьме, от неба к земле, от жизни к смерти. В религиозных обрядах многих народов лошадь служила символом непрерывности жизни.

Особенно почитались белые кони на Востоке. На земле же единственным владельцем их мог быть царь, ибо эти кони были одним из семи его сокровищ.

И не случайно, когда персидский царь Ксеркс I возглавил поход персов в Грецию, впереди его войска шли десять священных белых лошадей.

Затем ехала колесница, запряженная белыми лошадьми,– пустая, так как она предназначалась для бога, и только потом – Ксеркс в колеснице, опять-таки запряженной белой лошадью.

Конь в античной традиции также символ устремлений человеческой души. Душа изображается в виде колесницы, управляемой возницей с запряженными в нее конями разной масти: белым (благородство) и черным (страсти). Первый стремится к небу, второй рвется к земле. Возница же пытается удержать поводья и соразмерить небесное и земное,– об этом говорит Платон в своих «Диалогах».

Конь и всадник становятся символом человеческого тела, несущего душу, либо символом духовной природы человека, заключенной в материальное тело.

Источник: http://alexandrtrofimov.ru/?p=9127

Мученики Флор и Лавр Иллирийские

Икона флора и лавра молитва

Избранную двоицу пресветлую, Христу спострадавшую даже до крове, Флора преблаженнаго и Лавра всечестнаго, в песнех, вернии, почтим духовных и, яко молитвами сих от бед избавляеми, благодарственно вопием, зовуще: Радуйтеся, Флоре и Лавре, рая Христова цвети прекраснии.

Икос 1

Ангельстии чини яко сликовники прияша вы, блаженнии мученицы, егда по страдании своем Престолу Господню предстасте, во еже со всеми, кровию Агнца Божия запечатленными, взывати “Осанна!” Седящему на Престоле.

Мы же, бреннии, на земли, о таковой славе вашей дивящеся, восхваляем вы сице: Радуйтеся, Христу последовавшии верою; радуйтеся, крест Его, яко ярем, вземшии. Радуйтеся, кровию Агнца Божия искупленнии; радуйтеся, и своея крове Христа ради не пощадевшии. Радуйтеся, смертию красною Христови спогребшиися; радуйтеся, жизни источник обретшии.

Радуйтеся, путь узкий, прискорбный прошедшии; радуйтеся, яко отверзошася вам райския двери. Радуйтеся, Флоре и Лавре, рая Христова цвети прекраснии.

Кондак 2

Видяще, яко многа мзда на небесех дана святым страстотерпцем, потщимся, вернии, тех житие земное прилежно разсмотревше, от сего научитися, колико может вера, деяньми споспешествуема, како воздвизает от земных к небесным и како научает взывати Богу: Аллилуиа.

Икос 2

Разум Божественный озари вы, Флоре и Лавре, егда благочестия хранители Прокл и Максим не токмо каменосечней хитрости вы научиша, но и на камени веры Христовой добре утвердиша, на немже несокрушими даже до конца пребысте, трудолюбно Господеви работающе, сего ради ублажаем вы, зовуще: Радуйтеся, в трудех от юности воспитаннии; радуйтеся, Христу себе поработившии. Радуйтеся, леность далече отгнавшии; радуйтеся, данный вам талант много усугубившии. Радуйтеся, рабства плоти избегшии; радуйтеся, духом Господеви работавшии. Радуйтеся, трудолюбцев удобрение; радуйтеся, ленивых укорение. Радуйтеся, Флоре и Лавре, рая Христова цвети прекраснии.

Кондак 3

Сила Вышняго подвиже правителя страны некия призвати делателей святых ко устроению храма идольскаго, капищу бо сему сооружаему бывшу, иный храм нерукотворенный созидашеся; людие страны тоя, Флора и Лавра проповедию наученнии, Истиннаго Бога познаша и Тому Единому пети навыкоша: Аллилуиа.

Икос 3

Имуще твердую веру в сердцах своих, небоязненно отыдоша богоноснии братия во ину страну на делание чуждое, и, по мале времени, в труд апостолов обратися делание их; людие, во тме и сени смертней седящии, светом Евангелия озаришася, еже каменосечцы богомудрии с собою принесоша, сего ради воспоем сих, зовуще: Радуйтеся, языков просветители; радуйтеся, апостолов подражатели. Радуйтеся, Евангелия Христова провозвестницы; радуйтеся, на ниве неоранней Господни работницы. Радуйтеся, в людех тяжцех Господа восхвалившии; радуйтеся, во языцех славу Его возвестившии. Радуйтеся, Церкве прекрасное прозябение; радуйтеся, небесных садов леторасленное украшение. Радуйтеся, Флоре и Лавре, рая Христова цвети прекраснии.

Кондак 4

Бурю злобы неистовыя воздвиже на вы Мемертин, идольский жрец, егда сыну его, на делание ваше неопасно взиравшу, око каменцем, внезапу отторгшимся, избодеся, и хулы многи отрыгаху на вы, делателие незлобивии, уста еще не ведевшаго пети: Аллилуиа.

Икос 4

Слышавше хуления многа и пристрашия свирепа Мемертина озлобленнаго, без страха прияша сия кротце Флор же и Лавр и, сострадания исполнени бывше, велие дерзновение веры проявиша, егда отрока уранена цела и здрава отцу предпоставити обещаша; мы же, таковей вере, кротости и упованию святых дивящеся, воспоем им тако: Радуйтеся, равноангельныя кротости воплощение; радуйтеся, велия веры исправление. Радуйтеся, злословящаго вы благословившии; радуйтеся, кленящему вас благотворившии. Радуйтеся, на Бога, Помощника и Защитника, уповавшии; радуйтеся, прибежище и утверждение в Бозе полагавшии. Радуйтеся, в незлобии пред Господем ходившии; радуйтеся, во уповании на Него николиже изнемогшии. Радуйтеся, Флоре и Лавре, рая Христова цвети прекраснии.

Кондак 5

Боготечныя звезды явистеся, святии, юноше тому, емуже уломком камене око плотское избодено бысть; вас бо держайся, не токмо от раны исцеле, но и очесы духовными прозре, проповеданием вашим научен, Истиннаго Бога позна и Тому в радости возопи: Аллилуиа.

Икос 5

Видя чудо велие, в сыне явленное, и отец его Мемертин ему споследова, идольскую прелесть отверг, Бога Истинна, яко же и сын, позна и по исповедании добрем двоице преславных мученик спострада, юже и мы ныне воспеваем, зовуще: Радуйтеся, чудотворцы предивнии; радуйтеся, врачеве духовнии.

Радуйтеся, идольскую прелесть чудесы ниспровергшии; радуйтеся, неразумных души светом веры озарившии. Радуйтеся, идольскаго жреца от идолобесия отвратившии и Христу сочетавшии; радуйтеся, и сына его из вражеских сетей извлекшии. Радуйтеся, демонов огорчение; радуйтеся, Ангелов радование.

Радуйтеся, Флоре и Лавре, рая Христова цвети прекраснии.

Кондак 6

Проповедницы любве истинныя явишася святии мученицы, егда при делании своем цену, за труд вземлемую, нищим раздаваху и, алчущих довольно питающе, сами в посте и лишении не сетующе пребываху, бодрственне воспевающе Богу: Аллилуиа.

Икос 6

Возсия свет неизреченныя славы небесныя и озари храм, руками Флора и Лавра созданный, и не яко идолов вместилище, но во славу Имени Иисуса Христа освященный, людие же, свет той видевше, вся кумиры идольския, для храма того уготованныя, сокрушше, храмоздателем взываху сице: Радуйтеся, светом богоразумия нас озарившии; радуйтеся, мрак идолослужения разсеявшии. Радуйтеся, от обдержащия прелести ны свободившии; радуйтеся, путь жизни истинныя нам показавшии. Радуйтеся, яко благоухания честнаго Церковь исполнисте; радуйтеся, яко злосмрадие вражие далече отгнасте. Радуйтеся, бесов дерзновенное поражение; радуйтеся, Богу красное присвоение. Радуйтеся, Флоре и Лавре, рая Христова цвети прекраснии.

Кондак 7

Хотящим братиям святым по скончании делания, на неже звани быша, мирно во своя отыти, возбрани им работодавец жестокий; связав бо их и бив, яко злодеи к правителю Ликиону отведе, зане Христа яко Бога исповедаху и люди научиша взывати Ему: Аллилуиа.

Икос 7

Новая и лютая мучения уготова вам, страстотерпцы святии, правитель, егда возвратистеся связаннии и раны за Христа приимшии во страну свою, твердости же веры вашея отнюд не поколеба, мы же, терпение ваше ублажающе, взываем к вам сице: Радуйтеся, Христови спотерпевшии; радуйтеся, с Ним и воцарившиися.

Радуйтеся, в терпении души ваша стяжавшии; радуйтеся, обетование, еже на небесех, приимшии. Радуйтеся, на Начальника веры и Совершителя, Господа Иисуса взиравшии; радуйтеся, на предлежавший вам подвиг добре востекшии. Радуйтеся, малодушных ободрение; радуйтеся, страждущих утешение.

Радуйтеся, Флоре и Лавре, рая Христова цвети прекраснии.

Кондак 8

Странную и ужасную смерть изобрете людское жестокосердие кротчайшим братиям Флору и Лавру: в кладенец бо безводный ввержени и землею в нем посыпани быша; тако мняху нечестивии заглушити святых глас, к Богу вопиющих: Аллилуиа.

Икос 8

Весь мир не бе достоин вас, мученицы святии: вы бо, на земли себе места не обретше, в небесная преселившеся и яко истиннии граждане тамо отечествие снискавше, непрестанными благохвалениями Царю своему и Господу служите, восхвалим убо и мы сих богохвалящих похвалении сицевыми: Радуйтеся, о земных небрегшии; радуйтеся, на небесная ум свой вперившии.

Радуйтеся, нощь жития земнаго добре прешедшии; радуйтеся, дне невечерняго — Царства Христова достигшии. Радуйтеся, яко злато, в горниле мучений искушеннии; радуйтеся, яко всеплодие жертвенное Богом приятии. Радуйтеся, пред лицем человеческим муки приявшии; радуйтеся, яко упование ваше безсмертия исполнено.

Радуйтеся, Флоре и Лавре, рая Христова цвети прекраснии.

Кондак 9

“Всяк, иже исповесть Мя пред человеки, исповем его и Аз пред Отцем Моим”, — рече Господь; по Господню сему словеси и вы, страстотерпцы Флоре и Лавре, яко доблии Христови исповедницы, пред Отцем Небесным прославлени есте и со всеми святыми выну зовете Святей Троице: Аллилуиа.

Икос 9

Витийство мира сего не может изрещи величие подвига страстотерпцев святых, яко же и премудрость века сего слова крестнаго вместити никакоже может; мы же, смиреннии, буйством проповеди о Распятом спасаеми, Флора и Лавра, яко себе самех отвергшихся и души своя Христа ради отщетивших, несумненно прославляем, зовуще к ним тако: Радуйтеся, Христа пред человеки исповедавшии; радуйтеся, яко и Сам Господь исповесть вы пред Ангелы Божии. Радуйтеся, страсти Господа Иисуса Христа не устыдевшиися; радуйтеся, ради благовестия Христова пострадавшии. Радуйтеся, яко подвиг крепок подаде вам Господь; радуйтеся, яко и разум свят дадеся вам от Вышняго. Радуйтеся, яко искры по стеблию на небо востекшии; радуйтеся, во время посещения вашего добре возсиявшии. Радуйтеся, Флоре и Лавре, рая Христова цвети прекраснии.

Кондак 10

Спасению нашему ходатаи молим вас быти, святии мученицы, добре страдавшии и венчавшиеся, и того ради благодать приимшии; о нас молитеся, да, избавльшеся от суетныя работы вражия, благодарственно вопием Богу: Аллилуиа.

Икос 10

Стен каменных здатели иногда бывше, веры же твердостию, многоразличных мук и лютыя смерти за Христа претерпением велие дерзновение у Него снискавше, молятся ныне о чтущих память их верно, и в бедах многоразличных и напастех осеняют надежно поющих им сице: Радуйтеся, Церкве Христовы столпи непоколебимии; радуйтеся, веры христианския ограждение твердое. Радуйтеся, в вере колеблемым утверждение крепкое; радуйтеся, в мори напастей гибнущим пристанище надежное. Радуйтеся, фиали златии, фимиама молитв исполненнии; радуйтеся, смрадные страсти далече от нас прогоняющии. Радуйтеся, теплии к Богу молитвенницы; радуйтеся, преистиннии ходатаи. Радуйтеся, Флоре и Лавре, рая Христова цвети прекраснии.

Кондак 11

Пение неумолчно и лики светлы исполниша Царский град, егда по обретении принесени и честно положени в нем быша многоцелебнии мощи ваша, святии мученицы Флоре и Лавре, от них же мнози цельбу чудну приимше, благодарно пояху Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Светом невещественным облистаеми, в селениях святых водворяеми и радости неизреченныя исполняеми, ликуете ныне со Ангелы светло, мученицы Господни, осветите и нас, мраком суетствий покрываемых, злобою мира сего озлобляемых и едину токмо отраду имущих, еже к вам прибегати и сице вы воспевати: Радуйтеся, мглу прелести разгнавшии; радуйтеся, безбожия нощь осветившии.

Радуйтеся, ненавидением неправедным возненавиденнии на земли; радуйтеся, в радость Господа вшедшии на небеси. Радуйтеся, скорбьми многими живот вечный наследствовавшии; радуйтеся, в скорбех и теснотах сущим утешение от Духа Свята просящии. Радуйтеся, звезды, блистания терпения испущающия; радуйтеся, светила, верных души просвещающия.

Радуйтеся, Флоре и Лавре, рая Христова цвети прекраснии.

Кондак 12

Благодать велика дана есть от Вышняго вам, доблии страдальцы, яко пришедшим от скорби великия и окропившим в крови Агнчей ризы своя; сего ради со всеми святыми Престолу Божию предстоите, выну зовуще: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще вы во храме вашем, хвалим вас, Флоре и Лавре, яко благочестия мученики, в трудех от юности пребывшия, веру в Троицу Нераздельную соблюдшия и ко Христу победно отшедшия, Ему же ныне предстояще, не забудите зовущих к вам сице: Радуйтеся, Царя Небеснаго воини изряднии; радуйтеся, венцы победными добре венчаннии.

Радуйтеся, камение многоценное в сокровищах Владыки Небеснаго; радуйтеся, богатство неиждиваемое Церкве, на земли воинствующия. Радуйтеся, зодчии, храм Духа Божественнаго в себе самех явившии; радуйтеся, здатели, на недвижимем камени веры души многих утвердившии. Радуйтеся, блистанием небесным ныне осияваемии; радуйтеся, сумрак мыслей тяжких от нас прогоняющии.

Радуйтеся, Флоре и Лавре, рая Христова цвети прекраснии.

Кондак 13

О, преславная мученик двоице Флоре и Лавре, самобратное единение, Троице Святей честное похваление! Нынешнее приимши наше пение, молите Господа за ны, да избавит нас от всяких бед и скорбей, даровав же нам до конца пребывание во Святей Церкви Своей, да сподобит по кончине и последнем Суде с вами и со всеми святыми воспевати Богу: Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

Молитва святым мученикам Флору и Лавру

Прехвальнии мученицы Флоре и Лавре, вас не земля потаила есть, но небо прият вы, во еже быти вам молитвенники и предстатели о чтущих с любовию честную память вашу.

Молитеся же за ны, трудолюбцы незлобивии, да подвигнет Господь и нас, в трудех и утеснении сущих, к деланию заповедей Его, да не токмо о пищи и питии, но и о еже како угодити Господеви попечемся; споболите печалем и воздыханием нашим, и да не озлобятся до конца души наша, но да возгорятся любовию друг ко другу, да пребудем в мире и единомыслии, якоже и вы, самобратнии блаженнии. Наипаче же утвердите ны в вере святей и правей, юже имуще в сердцах наших, не устрашимся в поношении и унижении и всяких обстояниих, имиже одержими есмы, но, яко испытание силы веры нашея с благодарением сие приимше, доброе исповедание соблюдем, в немже и прейдем от юдоли сей в вечное Царствие Господа нашего, Емуже слава и держава во веки веков. Аминь.

Источник: https://azbyka.ru/days/saint/4820/5031/group

Поделиться:
Нет комментариев

    Добавить комментарий

    Ваш e-mail не будет опубликован. Все поля обязательны для заполнения.